Fortsat opmærksomhed på Covid-19 forhold

Oprettet: 16.09.2020

Efteråret er indtrådt, og Covid-19 har desværre ikke sluppet sit tag i Danmark. Det betyder, at vi fortsat har et fælles ansvar for at begrænse smittespredning mest muligt.

Fokus på retningslinjer

I foreningslivet blandes vi på kryds og tværs af skoler, kommunegrænser og aldersgrupper. Derfor er det afgørende, at vi fortsat har fokus på tiltag, der medvirker til at begrænse smittespredningen. Vi har alle medansvar for at overholde gældende forsamlingsforbud, have skærpet fokus på hygiejne og holde afstand mellem mennesker, og alle foreninger skal efterleve retningslinjer fra DIF/DGI og deres respektive specialforbund.

I Kultur og Fritid har vi mange foreningshenvendelser vedr. håndtering af Covid-19 forhold. Vi oplever ansvarlighed og vilje til at tænke nye veje, for at kommunens borgere fortsat skal have mulighed for at dyrke foreningsaktiviteter på forsvarlig vis. Tak for Jeres store arbejde og engagement for at undgå et stigende smittetryk. Lad os sammen holde fast og fortsætte dialogen om hver enkelt forening har iværksat de korrekte restriktioner.

Smitte blandt foreningsmedlemmer

Vi opfordrer alle foreninger til at tage kontakt til Kultur og Fritid på kulturogfritid@greve.dk, hvis I oplever smitte blandt Jeres foreningsmedlemmer. Desuden henviser vi til DIF og DGIs vejledning om håndtering af positiv coronatest i foreningen.

Oprids af lokale retningslinjer

Foreninger på skoler
Forud for træning har foreningen ansvar for at rengøre kontaktpunkter (overflader, dørhåndtag, stole mv.) i det anvendte lokale, efter konkret vurdering, så lokalet er klar til brug. Foreningen skal medbringe sprit (min. 70-85% alkohol) mv. til rengøring. Der er kommunal rengøring én gang om dagen jævnfør retningslinjerne.
Bookingsystemet er i stort omfang opdateret med antal m2 på haller og sale. Hvis I mangler information om størrelse på nogle lokaler, kan I skrive til booking@greve.dk. Vi vil sørge for at opdatere bookingsystemet hurtigst muligt. 

Foreninger på andre faciliteter
Efter endt aktivitet har foreningen ansvar for at rengøre kontaktpunkter (overflader, dørhåndtag, stole mv.) i det anvendte lokale efter konkret vurdering. Foreningen skal medbringe sprit (min. 70-85% alkohol) mv. til rengøring.
Bookingsystemet er i stort omfang opdateret med antal m2 på lokaler. Hvis I mangler information om størrelse på nogle lokaler, kan I skrive til booking@greve.dk. Vi vil sørge for at opdatere bookingsystemet hurtigst muligt. 

Ophold i indendørs idrætsfaciliteter
For at udvise samfundssind opfordrer vi til, at man ikke tager unødigt ophold i indendørs idrætsfaciliteter, men kun mødes omkring aktiviteter. Det indebærer, at forældre ikke skal tage unødigt ophold på faciliteten, mens deres børn træner. 

Omklædnings- og badefaciliteter
Da vores omklædnings- og badefaciliteter generelt er små, opfordrer vi til at møde omklædt, så omklædnings- og badefaciliteter ikke bruges af flere end højest nødvendigt. Bruges omklædnings- og badefaciliteter er det efter gældende retningslinjer. Maksimalt antal personer i omklædningsrummene vil være én person per 4 m2. Antal m2 måles fra væg til væg.

Opdatering af træningstider
Ikke anvendte træningstider skal aflyses af foreningen i bookingkalenderen. Det vil både give overblik til andre brugere samt optimere ressourceforbrug hos rengøringspersonalet.

Spørgsmål

Hvis I som forening har spørgsmål eller brug for sparring, er I altid velkomne til at kontakte os på kulturogfritid@greve.dk. Ved spørgsmål vedr. booking bedes I skrive til booking@greve.dk.